Rozpoczęła się budowa nowej trasy tramwajowej w mieście Toruń, która ma łączyć plac Narodowego Ośrodka Techniki (NOT) z dzielnicą Jar. Trasę tę umiejscowiono na kilku głównych ulicach miasta: Szosa Chełmińska, Długa, Legionów, Polna, Ugory i Watzenrodego. Zauważalny jest fakt, że część tej nowej trasy ma podobny przebieg do tej, którą kiedyś pokonywały tramwaje prowadzące do północnej części miasta.
W przeszłości istniała podobna trasa tramwajowa prowadząca do Jaru. Przywołując historię, 23 października 1907 roku uruchomiono linię tramwajową numer 3, która kursowała od Ratusza Staromiejskiego, jadąc dzisiejszą Szosą Chełmińską aż do miejsca jej skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką. Po dwóch dekadach, dokładnie po 20 latach, trasa ta została przedłużona aż do punktu końcowego na ulicy Wybickiego.
W połowie lat 50. kolejne zmiany nastąpiły w funkcjonowaniu tej linii. Tramwaj rozpoczął swój bieg aż do stacji Toruń Północ. W latach 1958-1972 działał jeszcze dodatkowy odcinek linii prowadzący od stacji Toruń Północ do ulicy Lisiej na Wrzosach. Był on jednak odcięty od reszty trasy przez tor kolejowy. Skutkowało to koniecznością dla pasażerów przybywających od strony centrum wysiadania z tramwaju, przechodzenia przez tor kolejowy i przesiadania się na wahadłowo kursujący wagon jadący do Wrzosów.