Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Toruniu mają ambitne zamierzenia na przyszłość, które obejmują zakup nowych tramwajów za pośrednictwem Krajowego Programu Operacyjnego i programu FEnIKS. Punkt centralny tych aspiracji stanowi budowa zupełnie nowej zajezdni dla tramwajów przy Legionów, która ma być wyposażona w halę serwisową oraz tokarkę podtorową.
Plan przewoźnika nie ogranicza się do tej inwestycji. Obecne założenia uwzględniają także zadaszenie torów odstawczych w pobliżu Olimpijskiej i Motoareny. Kolejnym krokiem ma być dalsze powiększanie floty elektrycznych autobusów.
Niedawno, kilka tygodni temu, Toruń świętował otwarcie nowej trasy tramwajowej prowadzącej do północnej części miasta, określanej mianem „Tramwaju do Jar”. Ten strategiczny projekt znacznie rozszerzył sieć torowisk w mieście, łącząc centrum z jednym z najszybciej rozwijających się osiedli mieszkalnych.
Wprowadzenie tej nowej trasy tramwajowej oznaczało również wprowadzenie nowego rozkładu jazdy dla mieszkańców. Ukończenie „Tramwaju do Jar” stanowiło finalny etap dużego projektu, który zyskał znaczne wsparcie finansowe z Unii Europejskiej poprzez program POiŚ. Oprócz budowy nowej linii tramwajowej, miasto dokonało również remontu kilku odcinków istniejących torowisk i zakupiło nowe pojazdy, zarówno tramwaje, jak i autobusy.