Planowana jest gruntowna modernizacja torowiska tramwajowego w Toruniu, obejmująca trasę prowadzącą do pętli Olimpijska oraz fragment na ulicy Kościuszki. Rewitalizacja dotyczyć będzie infrastruktury takiej jak tory, sieć trakcyjna oraz przystanki. Co warto zauważyć, miasto planuje także usunięcie nieczynnych torów przy Olimpijskiej, które służyły jako miejsce postoju dla starych tramwajów o podwyższonym podwoziu.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Toruniu intensywnie przygotowuje się do realizacji kolejnej fazy prac modernizacyjnych dotyczących torowisk tramwajowych. Przewoźnik niedawno wyemitował publiczny przetarg na wykonanie szeroko zakrojonego zadania związanego z odnowieniem torowisk, które zostało podzielone na dwa segmenty. Te prace są długo oczekiwane, a informacje na ich temat pojawiały się już wcześniej w komunikatach samorządu.
Prace objąć mają dwie części. Chodzi tu o trasę do pętli Olimpijskiej oraz odcinek prowadzący do Elany.
Pierwszy etap obejmuje modernizację trasy tramwajowej aktualnie obsługiwanej przez linie nr 1 i 5, na odcinku od Śląskiego (począwszy od końca przystanków tramwajowych noszących tę nazwę) aż do pętli Olimpijska (właśnie wraz z samą pętlą, w tym także dwiema torami postojowymi znajdującymi się wewnątrz pętli). Planowane jest także wybudowanie podstacji trakcyjnej oraz wykonanie instalacji służącej do napełniania piasecznic w tramwajach. Zarówno podstacja jak i instalacja do napełniania piasecznic mają być zlokalizowane na terenie pętli Olimpijska. Drugi etap prac dotyczyć będzie modernizacji trasy tramwajowej na ulicy Kościuszki, między Podgórną a Olbrachta.
Pierwszą część inwestycji planuje się sfinansować za pomocą funduszy europejskich z nowego programu regionalnego – Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, natomiast druga część zamówienia ma być dofinansowana ze środków z programu FEnIKS.