Pozycjonowanie lokalne to bardzo wartościowa strategia marketingowa szczególnie dla niewielkich firm. Sprawdź, co warto wiedzieć o takim podejściu do SEO na przykładzie miasta Torunia.
Pozycjonowanie lokalne od podstaw: czym jest lokalne SEO?
Na początku warto zaznaczyć, że terminy „SEO” i „pozycjonowanie” są często używane zamiennie. Możemy również spotkać się z nieco inną definicją, według której pierwsze pojęcie dotyczy wyłącznie działań na stronie (on-site SEO), a drugie oznacza jedynie pozycjonowanie zewnętrzne (off-site SEO). Bez względu na to, jakie podejście przyjmiemy, główną rolę odgrywają tutaj wybrane słowa kluczowe: to właśnie one decydują, jakie zapytania w wyszukiwarkach mogą prowadzić na naszą stronę. W przypadku lokalnego SEO frazy zazwyczaj zawierają nie tylko hasła związane z tematyką strony, lecz także lokalizację firmy – najczęściej miasto lub dzielnicę.
Działania on-site w kontekście lokalnego SEO
To czynności, które skupiają się na optymalizacji samej witryny. W ich skład wchodzi między innymi przygotowanie treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych. Oprócz tej kwestii istnieje także wiele innych czynników, które wpływają na ocenę strony przez algorytm Google. Można wśród nich wyróżnić na przykład strukturę witryny – należy zadbać o obecność tagów HTML i przejrzyste linkowanie wewnętrzne. Spore znaczenie mają również tagi meta, które decydują o wyglądzie wpisu strony na liście wynikach wyszukiwania.
Jakie treści muszą znaleźć się na stronie przy lokalnym pozycjonowaniu? Podobnie jak w przypadku innych strategii, należy zastanowić się nad intencjami i potrzebami użytkowników. Osoby szukające usług i produktów w Toruniu prawdopodobnie będą chciały od razu dowiedzieć się, gdzie znaleźć naszą firmę i jak się z nami kontaktować. Z tego względu tak zwane dane NAP („Name, Address, Phone” – nazwa firmy, adres, numer telefonu) są bardzo istotne i powinny znaleźć się w widocznym miejscu. Chcesz poznać więcej informacji na temat lokalnego SEO? Sprawdź, co możesz znaleźć na stronie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-torun/.
Lokalne pozycjonowanie Toruń: działania off-site
Off-site SEO obejmuje wszystkie działania odbywające się poza pozycjonowaną stroną. Możemy do nich zaliczyć na przykład prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych – dla wielu klientów to właśnie tego typu kanały będą preferowanym sposobem na kontakt. W kontekście lokalnego SEO warto zadbać również o poprawne przygotowanie wizytówki Google Moja Firma, dzięki której nasza placówka będzie mogła wyświetlać się na mapie i w ramce nad standardowymi wynikami wyszukiwania. Kolejnym ważnym obszarem zewnętrznego pozycjonowania jest pozyskiwanie linków z innych stron – w przypadku lokalnych strategii warto sprawdzić, jakie wsparcie na tym polu mogą zaoferować zaufane, regionalne strony.
Pozycjonowanie Toruń – czy można zrobić to samodzielnie?
Część przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie strategii SEO na własną rękę. Rzadko jednak okazuje się to dobrym pomysłem – brak wiedzy i doświadczenia może prowadzić do efektów zupełnie odwrotnych niż zamierzone. Z pomocą przychodzą jednak profesjonalne agencje SEO, które mogą zaoferować specjalistyczne wsparcie w tym zakresie. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie na Toruń może być przeprowadzone przez firmę z dowolnego miasta – wszystkie czynności odbywają się online.