Nadchodzi nowa era dla rowerzystów w Toruniu, dzięki planowanej modernizacji linii kolejowej 353 i przebudowie układu kolejowego pomiędzy stacjami Toruń Główny a Toruń Wschodni. Wyjątkowym składnikiem tego ambitnego projektu jest ścieżka rowerowa, która ma powstać na moście kolejowym. Za realizację tego planu odpowiada współpraca trzech podmiotów: miasta, PKP PLK i PKP SA. Te ostatnie już rozpoczęły swoją część prac, odnawiając stacje Toruń Wschodni i Toruń Miasto, z nadzieją na zakończenie prac do końca kwietnia.
Ciekawi Was jak wygląda postęp prac nad budową kładki przez most kolejowy w Toruniu? Planowany jest ciąg komunikacyjny od ulicy Dybowskiej do Bulwaru Filadelfijskiego, który ma być połączony z samym bulwarem oraz z kładką na ulicy Traugutta.
A co z planowaną ścieżką przez most kolejowy? Mamy tutaj do czynienia z propozycją ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 metrów na moście Malinowskiego. Będzie on umiejscowiony na rozbudowanych podporach, zachowując przy tym istniejące konstrukcje mostu. Jest zaplanowane, że kładka będzie prowadzona jedynie od strony zachodniej, czyli od strony starego mostu.
Nie zapomniano także o ścieżce rowerowej od ulicy Majdany do Rudackiej – dokumentacja przetargowa jest już gotowa, a planowane jest wybranie wykonawcy na etap projektowania w połowie marca. To wszystko oznacza, że niebawem będziemy mogli korzystać z ciągów pieszo-rowerowych prowadzących od mostu kolejowego do przeprawy generał Elżbiety Zawackiej w Toruniu.