Sklepy internetowe coraz bardziej umacniają pozycję na rynku. Obsługa klienta, pomoc techniczna, szybka wysyłka czy polityka zwrotów jest ciągle rozwijana, co daje coraz większy komfort dla obecnych i przyszłych klientów. Duże portale często również wspominają o tym, że statystyki jasno pokazują znaczny wzrost liczby zakupów wykonywanych na urządzeniach mobilnych. Nie oznacza to, że konsumenci odchodzą od robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Sklepy internetowe, to rozszerzenie klasycznego modelu sprzedaży.
Jak spełnić oczekiwania klienta w sklepie internetowym?
Dynamicznie rozwijający się rynek sklepów internetowych tworzy coraz to większe wymagania. Klienci będąc w stanie zapłacić za zakupy w kilka minut, często oczekują równie szybkiej obsługi i dostarczenia produktu. Jednak każdy z nich jest innym, więc chcąc zmaksymalizować przychody musimy wziąć pod uwagę różne przypadki. Na co powinieneś zwrócić uwagę już teraz?
- Ważna dla przyszłych klientów może być szeroka możliwość wyboru płatności za zakupy. Klientom zależy na szybkiej, przejrzystej i bezpiecznej metodzie zapłaty. Wszelkie sposoby, które opóźniają proces wysyłki, mogą wpłynąć negatywnie na sfinalizowanie transakcji ze strony konsumenta.
- Koszt i sposoby wysyłki również przyczyniają się do wyboru sklepów przez klientów. Nie każdy jest skłonny zapłacić czasami 20% tego, ile kosztowały zakupy, za samą wysyłkę. Wymaganiem klienta stała się również forma odbioru paczki. Postawmy na jak najwięcej możliwości dostawy, co w praktyce przełoży się na zadowolenie klientów.
Potrzebujesz usprawnienia realizacji zamówień w sklepie internetowym? Kliknij tutaj.
Bierz pod uwagę wpływ urządzeń mobilnych na e-commerce
Ilość transakcji wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych wzrasta z dnia na dzień. Powodem jest szeroka gama produktów użytku codziennego, która coraz częściej jest dostarczana przez kurierów. Takie zakupy wykonywane są w wolnej chwili np. przerwa w pracy, podróż autobusem czy z wygodnej pozycji na kanapie. Klient nie musi już iść do sklepu stacjonarnego, aby dostać potrzebny mu produkt. Jeżeli interesujący go produkt nie jest mu potrzebny w ten sam dzień, to prawdopodobnie go zamówi przez internet. Największe sklepy internetowe mają swoje aplikacje, które swoją rozbudowaną formą potrafią zainteresować klienta na długi czas. Jednak nie każdy sklep internetowy może sobie pozwolić na takie udogodnienie z powodu kosztu stworzenia takiego narzędzia. Można jednak wprowadzić do swojego sklepu internetowego pewne optymalizacje, które pozwolą klientom przyjazne zakupy:
- Zadbaj o to, aby strona wyświetlała się poprawnie na popularnych urządzeniach mobilnych (smartphone, tablet). Dzięki temu użytkownicy będą mogli zrobić zakupy w Twoim sklepie bez żadnych problemów związanych z brakiem optymalizacji strony.
- Sprawdź czy Twoja strona szybko się wczytuje. Telefony korzystają z internetu mobilnego, który czasami potrafi zwolnić i utrudnić przeglądanie oferty sklepu. To oczywiście zależne od operatora z którego usług korzysta klient, ale lepiej zoptymalizowana strona pozwoli na uniknięcie tego problemu.
- Przy tworzeniu strony zaplanuj przejrzysty panel menu, który będzie przyjazny dla użytkowników wszystkich urządzeń i będzie można odczytać Twoją ofertę z łatwością.
Zintegruj sklep internetowy z dostawcą
Hurtownicy ze względu na rozmiar swojego biznesu najczęściej korzystają z narzędzi do sprzedaży i zarządzania magazynem. Pozwala to im na przejrzystość i łatwość w prowadzeniu biznesu B2B. Narzędzia e-commerce posiadają coraz większą ilość hurtowni w swoich bazach danych. Wszystkie informacje pobierane przez systemy odbywają się w czasie rzeczywistym. To duże udogodnienie, a integracja sklepu internetowego z dostawcą pozwoli stworzyć więcej możliwości dla Twojej działalności. Poza tym to wygoda i coraz więcej przedsiębiorców branży e-commerce decyduje się na takie rozwiązania. Ilość ułatwień jakie wprowadza integracja sklepu internetowego z usługami e-commerce można szybko odczuć w postaci zaoszczędzonego czasu, który możemy poświęcić np. dla klienta.