W Toruniu, w sobotę 4 lutego, rozpoczęła się akcja roznoszenia decyzji dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2023.
Urzędnicy zakuwają do drzwi
Urzędnicy miasta będą roznosili dokumenty – w sumie aż 80 000 – bezpośrednio do drzwi mieszkańców. Każdy pracownik będzie miał ze sobą identyfikator oraz powinien pokazać legitymację służbową na żądanie podatnika. Wizyty urzędnika można spodziewać się w dni powszednie w godzinach 10:00-20:00 oraz w soboty.
Podatek od nieruchomości
Podatek od nieruchomości dla osób fizycznych jest spłacany w ratach do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada. W przypadku gdy kwota nie przekracza 100 zł, należy zapłacić ją od razu, do 15 marca. Odbioru decyzji nie trzeba opłacać. W przypadku wątpliwości należy skontaktować się z Wydziałem Podatków i Windykacji Urzędu Miasta Torunia pod numerem telefonu 56 61-18-574 lub mailem [email protected]. Akcja roznoszenia decyzji podatkowych rozpoczyna się także w innych miastach, takich jak Tczew, Leszno i Bełchatów.