W powiecie toruńskim szykuje się nowa inwestycja, która z pewnością ucieszy miłośników dwóch kółek. Dzięki współpracy między władzami lokalnymi, planowana jest budowa trasy rowerowej o długości ponad 7 kilometrów. Ta nowa ścieżka połączy dwie podtoruńskie gminy, co z pewnością wpłynie na poprawę infrastruktury rowerowej w regionie.
Współpraca lokalnych samorządów
Po wielu latach starań, w bieżącym roku doszło do podpisania kluczowego porozumienia pomiędzy Powiatem Toruńskim a Gminami Łubianka i Zławieś Wielka. To porozumienie otwiera drzwi do realizacji projektu, który ma na celu budowę nowej trasy dla pieszych i rowerzystów łączącej miejscowości Zamek Bierzgłowski i Czarne Błoto. Ta inwestycja jest przykładem efektywnej kooperacji samorządowej, która zmierza do poprawy jakości życia mieszkańców.
Rozpoczęcie procesu projektowego
We wrześniu tego roku zrobiono ważny krok w kierunku realizacji projektu. W Starostwie Powiatowym w Toruniu podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej związanej z rozbudową drogi powiatowej nr 2005C. Trasa rowerowa, która będzie miała długość ponad 7,5 kilometra, obejmie odcinek od Zamku Bierzgłowskiego przez Czarne Błoto aż do drogi krajowej nr 80. Plany zakładają również unowocześnienie zjazdów oraz stworzenie strefy odpoczynku dla rowerzystów.
Podpisanie umowy i harmonogram
Podczas ceremonii podpisania umowy obecni byli przedstawiciele władz lokalnych, w tym Starosta Toruński Mirosław Graczyk oraz Wójtowie Gmin Łubianka i Zławieś Wielka. Ze strony Powiatu umowę sygnował dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg, a za realizację projektu odpowiedzialna będzie firma ATS – Nadzór, Projekty, BHP Tomasz Sulerzycki. Całość prac projektowych ma zostać ukończona do lipca 2026 roku, co umożliwi szybkie przystąpienie do kolejnych etapów inwestycji.
Znaczenie dla regionu
Ta inwestycja jest istotnym elementem rozwoju infrastruktury w zachodniej części powiatu toruńskiego. Nowa trasa nie tylko połączy istniejące już ścieżki rowerowe prowadzące z Torunia przez Łubiankę i Raciniewo oraz przez Górsk do Złejwsi Wielkiej, ale także przyczyni się do powstania zintegrowanej i bezpiecznej sieci połączeń dla rowerzystów. Wartość umowy na opracowanie dokumentacji wynosi 470 tys. zł, a jej realizacja jest kluczowym krokiem w kierunku poprawy dostępności transportu rowerowego w regionie.